سبك سوررئاليسم (فراواقعيت)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 29
:: بازدید سال : 100
:: بازدید کلی : 5818

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

سبك سوررئاليسم (فراواقعيت)
یک شنبه 2 خرداد 1395 ساعت 17:9 | بازدید : 216 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

سبك سوررئاليسم نيز مانند بسياري از ديگر سبك هاي هنري ، هم چون اكسپرسيونيسم و رئاليسم ، نخست در زمينه ي ادبيات شكل گرفت و سپس راه خود را به سوي هنرهاي ديگر گشود . هدف پايه گذاران مكتب سوررئاليسم ، كشف و كاوش در ماوراي ذهن و روان آدمي است . در سال 1924 آندره برتون ، منتقد و نويسنده ي فرانسوي ، بيانيه ي سوررئاليستي اش را تنظيم كرد و عنوان آن را از نامي گرفت كه آپولي نر شاعر برروي آثار مارك شاگال نهاده بود . در آثار نقاشان سوررئاليست ، افزون برپندارهاي غير معمول و رويايي ، نشانه هايي شگرف از جنون ، كابوس و وهم به چشم مي خورد . اننگيزه هاي اصلي برتون در پايه گذاري اين سبك ، به هم پيوستن جنبه هاي بيروني و دروني واقعيت به صورت يك تركيب بندي واحد در دنياي زنده ي روياهاي آدمي است . پناه بردن به دنياي ذهني هنرمند، گاه چنان شخصي و خيال انديشانه است كه جز در ذهن هنرمند معنا نمي پذيرد . از ميان نقاشان برجسته ي سوررئاليسم مي توان به كريكو و شاگال اشاره كرد كه آثارشان پايه گذار سوررئاليسم بوده است . تاكيد فرويد بركاركرد ضمير خود آگاه و ناخودآگاه انسان در شكل گيري شخصيت و فعاليت هاي او نيز انگيزه ي ديگري برشكل گيري سوررئاليسم به شمار مي رود . رنه ماگريت ، ماكس ارنست ، خوان ميرو ، سالوادوردالي و پل كله از رهبران سبك سوررئاليسم به شمار مي روند و تابلوهاي پايداري حافظه اثر دالي ، عاشق و معشوق برفرازشهراثر مارك شاگال و دل خوشي هاي يك شاعر اثر كريكو از جمله ي تاثير گذارترين آثار سوررئاليستي به شمار مي روند .

نگاه سوررئاليستي در تصويرگري كتاب هاي كودكان و نوجوانان ايران ، با تاثيرپذيري از هنر نقاشي در آثار دهه ي 50 در كتاب هايي چون افسانه ي باران در ايران با تصويرگري حسين محجوبي ، مارمولك كوچك اتاق من با تصويري گري فرشيد مثقالي ، و اگر مي توانستم با تصويرگري نورالدين زرين كلك ديده مي شود . دركتاب مارمولك  كوچك اتاق من كه با نگاهي انتزاعي شكل گرفته ، فضاي تخيلي قصه براي تصويرگر ، امكان فرار از اصول واقع گرايي و رها كردن عناصر تصويري را در فضايي تخيلي و انتزاعي فراهم كرده . جهان پندارهاي ناممكن در انديشه هاي كودكانه نيز در كتاب اگر مي توانستم به نمايشي خيال انگيز تبديل شده است .

تك فريم سبك سوررئاليسم براي گره سني بزرگسال اثرليلارخشي قاضياني

تك فريم سبك سوررئاليسم براي گروه سني نوجوان اثرليلارخشي قاضياني

تك فريم سبك سوررئاليسم براي گروه سني نوجوان اثرليلا رخشي قاضياني



144
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: